Ahlan Wasahlan

أهلا وسهلا ومرحبا بكم
محمد فضلي بن إبراهيم المربوقي

Wednesday, June 18, 2008

Rintihan seorang hamba


Tiada Tuhan selain Allah Yg Maha Agung Lagi Maha Penyantun

Tiada Tuhan selain Allah, Tuhan yg memiliki 'Arsy yg agung

Tiada Tuhan selain Allah, Tuhan yg Pencipta dan Penguasa langit dan bumi dan Tuhan Pemilik 'Arsy yg mulia

Wahai Zat Yg Maha Hidup dan Maha Berdiri sendiri...tiada Tuhan selainMu

Dengan rahmatMu aku memohon pertolongan...

Ya Allah...

hanya rahmatMu yg aku harapkan

maka janganlah Engkau biarkan diriku terlepas dari kasih sayangMu sekelip mata pun

dan perbaikilah selalu keadaanku

tiada Tuhan selain Engkau ya Allah

Maha Suci Engkau ya Allah

Aku memohon ampunanMu

Sesungguhnya aku termasuk dikalangan orang2 yang telah berbuat zalim

Ya Allah

Sesungguhnya aku adalah hambaMu

Hidupku ditanganMu

Telah berlalu qadha'Mu padaku dan sungguh adil hukuman yang Engkau putuskan terhadapku

Aku memohon dengan semua nama yang Engkau miliki

yang dengannya Engkau menamakan diriMu sendiri

yang Engkau cantumkan dalam kitabMu

yang telah Engkau ajarkan kepada seseorang di antara makhluqMu (nabiMu)

atau dengan semua nama yang tersimpan dalam pengetahuan ghaib yang ada di sisiMu

agar kiranya Engkau berkenan menjadikan Al-Quran penawar hatiku

cahaya di dadaku, penglipur kesedihanku dan pengusir keresahanku

Ya Allah

sesungguhnya aku mohon perlidungan kepadaMu dari keresahan dan kesedihan,

keemahan dan kemalasan, kedekut dan penakut,

dari bebanan hutang dan tekanan manusia.



AMiin Ya Rabb




No comments: